העובדים שלכם נראים כאילו הם מגיעים לעבודה יום יום ועושים את עבודתם במסירות אין קץ? ייתכן שנראה לכם מבחוץ שזה בא להם טבעי ומספיק שאתם משלמים להם את המשכורת, אבל מעת לעת גם העובדים שלכם מצפים לאיזה צ'ופר שיוכיח להם שאתם מעריכים את העבודה והמאמץ שלהם לטובת העסק, ואולי גם אתם צריכים לחשוב על האפשרויות החדשות שתוכלנה להיפתח בפניכם אם תדאגו לשדרג רק במעט את המרקם החברתי בעסק באמצעות ימי גיבוש לעובדים.

 

מהו יום גיבוש לעובדים?

יום גיבוש לעובדים הוא יום שבו יוצאים מהמשרד, בין שלמרחב חוץ (Outdoor) ובין שלחלל סגור, ובו מנהלים שלל פעילויות המיועדת להגביר את האינטראקציה החברתית בין העובדים, לאפשר לכל עובד לבטא את עצמו ולהראות את הצדדים האישיותיים שלו, שאותם הוא לא ממש יכול להראות במקום העבודה. ימי גיבוש לעובדים מסייעים מאוד בשיפור שביעות הרצון של העובדים ממקום העבודה, מעצם העובדה שמקום העבודה הופך למקום בו הם יכולים גם לבטא את עצמם ולא מקום שאליו הם מגיעים רק בכדי לעבוד. ימי גיבוש מסייעים גם לשיפור המרקם החברתי בארגון ובהמשך לכך גם לשיפור התפוקה ויעילות העבודה. אנשים מפחדים פחות להביע את דעתם, הם נוטים יותר לעבוד בצוות, הם משתפים בתובנות וברגשות שלהם את האחרים ובסך הכל יוצרים סביבה בה ניתן להפיק יותר.

 

יום גיבוש

האם כדאי בחוץ או בפנים?

ככלל, ימי גיבוש לעובדים מתנהלים בדרך כלל במרחבים חיצוניים בעיקר לאור העובדה שקיים מגוון רחב יותר של פעולות היתוליות וחברתיות שניתן לקיים במרחבי חוץ לעומת חללים פנימיים. יחד עם זאת, ימי גיבוש יכולים להתנהל גם בעונת החורף אז יהיה זה נכון יותר לקיים אותם בחלל פנימי סגור, או שאתם פשוט רוצים למקד אותם בפעילויות חכמות וממוקדות יותר כמו משחקי אסטרטגיה, הרצאות מוטיבציה וכן הלאה, שמתאימים יותר להתנהלות בתוך חלל פנימי. כאשר אתם יושבים עם נותן השירות שאמור להפיק לכם את יום הגיבוש, כדאי להיחשף לכל האפשרויות העומדות בפניכם, להבין בדיוק מהם ההבדלים המהותיים בין האפשרויות השונות ולקבל סיוע בבחירת האפשרות המתאימה ביותר לארגון שלכם ולמטרות שאותן אתם רוצים להשיג במסגרת יום הגיבוש.

 

כל כמה זמן צריך לערוך יום גיבוש?

ימי גיבוש לעובדים זה לא תורה מסיני ואין שום כלל לגבי תדירות, היקף, רמת מורכבות או עלות של ימי גיבוש. הרעיון הוא שאתם צריכים לחוש את העובדים שלכם ולחוש את רמת האנרגיה בארגון ובהתאם לכך לקבל החלטה לגבי עריכת יום גיבוש על פי הצורך. ככלל, אם מסתכלים בממוצע, מרבית הארגונים עורכים יום גיבוש כזה אחת לשנה ובתקופות בהן ישנה תחלופה גבוהה של כוח אדם גם אחת לשנתיים, אבל כאמור, ההחלטה צריכה להתקבל ביחס למצב בשטח ובכך כדאי להסתייע באנשי משאבי האנוש שלכם.